.:[Close][Klik 2x]:.
(TERKINI) Allah Sudah Turunkan Azab Pada Donald Trump (selepas Donald Trump mengakui Yerusalem milik Israel) |

(TERKINI) Allah Sudah Turunkan Azab Pada Donald Trump (selepas Donald Trump mengakui Yerusalem milik Israel)

Lihat VIDEO ‘ALLAH SUDAH TURUNKAN AZAB PADA DONALD TRUMP (selepas Donald Trump mengakui Yerusalem milik Israel)’ di bawah sekali.

“Baitulmaqdis bukan sahaja kota suci kepada tiga agama (Islam, Yahudi dan Kristian), ia adalah jantung kepada demokrasi paling berjaya di dunia,” kata Trump dalam sidang media sekitar pukul 2.10 minit pagi waktu Malaysia.

PRESIDEN Amerika Syarikat, Donald Trump hari ini mencipta sejarah sebagai presiden pertama Amerika Syarikat mengiktiraf secara rasmi Baitulmaqdis sebagai ibu negara Israel.

Selepas sahaja di umumkan maka terjadilah malapetaka di California

VENTURA: Anggota bomba di California Selatan berhadapan tekanan mengawal enam kebakaran hutan, yang sudah memusnahkan ratusan bangunan dan memaksa puluhan ribu penduduk berpindah.

Jabatan kaji cuaca meramalkan angin semakin kencang menjelang malam ini sekali gus menjadikannya lebih mencabar kepada 8,700 anggota bomba yang sudah bergelut mengawal kebakaran dari San Diego ke Pantai Pasifik di Santa Barbara, sejak lima hari lalu.

Kebakaran meragut sekurang-kurangnya satu nyawa, memusnahkan 500 struktur, mencederakan 10 orang termasuk empat anggota bomba.

Angin kencang berkemungkinan memadamkan api yang kini berisiko merebak, kata jurucakap Jabatan Perhutanan dan Perlindungan Kebakaran California, Lynne Tolmachoff.

Pada kemuncaknya, kira-kira 212,000 penduduk terpaksa meninggalkan kediaman masing-masing.

Arahan pemindahan ditarik balik di sesetengah kawasan, menjadi berita baik kepada ramai di pusat perlindungan yang menanti untuk melihat sama ada rumah mereka selamat.

Gabenor California, Jerry Brown, hari ini bertemu penduduk kawasan dilanda kebakaran dan melawat kerosakan di Ventura, lokasi kebakaran terbesar iaitu Thomas Fire, memusnahkan 57,870 hektar kawasan dan 476 struktur. – Reuters

Dalam Al-Quran surat Al-Maidah ayat 44, 45, dan 47 dengan tegas Allah memvonis kafir, zalim, dan fasik kepada siapa saja yang tidak menghukumi/memutuskan perkara dengan hukum yang telah Allah turunkan. Sekarang mari kita lihat hukuman apa yang akan Allah berikan kepada mereka yang kafir, zalim, dan fasik tersebut berikut ini.

Hukuman orang kafir:

Sesungguhnya orang-orang yang kafir dan melakukan kezaliman, Allah sekali-kali tidak akan mengampuni (dosa) mereka dan tidak (pula) akan menunjukkan jalan kepada mereka, kecuali jalan ke neraka Jahannam; mereka kekal di dalamnya selama-lamanya. Dan yang demikian itu adalah mudah bagi Allah. (QS. An-Nisa: 168-169)

Allah mengancam orang-orang munafik laki-laki dan perempuan dan orang-orang kafir dengan neraka Jahannam, mereka kekal di dalamnya. Cukuplah neraka itu bagi mereka, dan Allah melaknati mereka, dan bagi mereka azab yang kekal. (QS. At-Taubah: 68)

Dan orang-orang yang kafir dan mendustakan ayat-ayat Kami, maka bagi mereka azab yang menghinakan. (QS. Al- Hajj: 57)

Hukuman orang zalim:

Maka pada hari ini sebahagian kamu tidak berkuasa (untuk memberikan) kemanfaatan dan tidak pula kemudharatan kepada sebahagian yang lain. Dan Kami katakan kepada orang-orang yang zalim: ‘Rasakanlah olehmu azab neraka yang dahulunya kamu dustakan itu’. (QS. Saba: 42)

Dan barangsiapa di antara mereka, mengatakan: ‘Sesungguhnya Aku adalah tuhan selain daripada Allah’, maka orang itu Kami beri balasan dengan Jahannam, demikian Kami memberikan pembalasan kepada orang-orang yang zalim. (QS. Al-Anbiya: 29)

Hukuman orang fasik:

Apakah orang-orang beriman itu sama dengan orang-orang yang fasik? Mereka tidak sama. Adapun orang-orang yang beriman dan mengerjakan amal saleh, maka bagi mereka jannah tempat kediaman, sebagai pahala terhadap apa yang mereka kerjakan. Dan adapun orang-orang yang fasik maka tempat mereka adalah Jahannam. Setiap kali mereka hendak keluar daripadanya, mereka dikembalikan ke dalamnya dan dikatakan kepada mereka: ‘Rasakanlah siksa neraka yang dahulu kamu mendustakannya’. (QS. As-Sajdah: 18-20)

Kesimpulan:

Tempat kembali bagi orang-orang yang kafir, zalim, maupun fasik adalah neraka Jahannam. Sebagian ulama berusaha mentakwil vonis kafir, zalim, dan fasik tersebut dengan menggolongkannya ke dalam jenis yang “akbar” dan “asghar” tergantung tingkat kemungkarannya.

Sesungguhnya alam semesta berada di bawah kuasa dan kendali Allah Ta’ala. Semuanya patuh kepada ketetapan dan kehendak-Nya. Tidak ada yang bisa bergerak atau bertingkah laku kecuali dengan daya, kekuatan, kehendak, dan izin-Nya. Apa yang Dia kehendaki pasti terjadi. Sebaliknya, yang tidak dikehendaki-Nya tidak akan pernah terjadi.

Allah Mahakuasa melakukan apa saja. Dia mampu menjadikan segala kemudahan menjadi sesuatu yang sulit, juga sesuatu yang sulit menjadi mudah. Tidak ada yang susah bagi-Nya, karena Dia Mahakuasa atas segala-galanya. Karenanya ketika menghadapi kesulitan dan berbagai cobaan hidup kita tidak boleh putus asa. Masih ada Allah yang bisa kita minta dan mohon pertolongan-Nya. Maka kita diperintahkan untuk berdoa saat mengalami kesulitan,

اَللَّهُمَّ لا سَهْلَ إِلاَّ مَا جَعَلْتَهُ سَهْلاً وَ أَنْتَ تَجْعَلُ الْحَزْنَ إِذَا شِئْتَ سَهْلاً

Allaahumma Laa Sahla Illaa Maa Ja’altahu Sahlaa Wa Anta Taj’alul Hazna Idza Syi’ta Sahlaa

“Ya Allah, tidak ada kemudahan kecuali apa yang Engkau jadikan mudah. Dan apabila Engkau berkehendak, Engkau akan menjadikan kesusahan menjadi kemudahan.”

Subscribe

Thanks for read our article for update information please subscriber our newslatter below